Sider

9. august 2012

Kærlighedskaffe, en god stor kylling og tillykke til Carsten!

For snart nogle uger siden, var vi til endnu et besøg hos jordemoder Dorthe, der hurtigt kunne konstatere at den lille har det godt og at hun vejede ca 1400/1500 gr., 'på størrelse med en god stor kylling'! En rimelig spøjs sammenligning, men jeg er pjattet med hende for det og det ga' god mening. 
Hvem ved ikke hvor stor en 'god stor kylling er'?
Det er ved at være tid igen og den store kylling er vokset til næsten 2500 gr - gad vide hvilken sammenligning hun finder på denne gang:)
Glad i låget og på vej på cyklen, sluttede besøget hos jordemoder Dorthe, med en kop kærlighedskaffe på Blågårdsgade, inden arbejdede igen kaldte..


Jeg ved egentlig ikke helt hvad det er jordemoder Dorthe kan, men hver gang vi har været der, er jeg altid fuld af fart og glad helt indeni.. Må vidst bare konstatere at jordemødre er en særlig støbning og nogle af de rareste mennesker jeg har mødt. Det er skønt og tænk at man ligefrem glæder sig til at besøge hende igen :)
Denne gang resulterede det i en tur i haven med en lille skål og der blev plukket både hindbær, solbær og rabarber i solen. Det blev til den skøn crumble cake, som blev spist med stor glæde..





-og så skal I da ikke snydes for de flotte klematisser der blomstrer rundt om i haven. De er så flotte og bringer tit et smil på læben..
 

Jeg har gerne villet have fingrene i en gammel skoletavle i lang tid, men har været for nærig til at betale hvad folk har krævet! I kolonihaven - hvor den skal hænge - er huset jo heller ikke voldsomt stort, så det skulle være en mindre en af slagsen og det er altså svært at finde..
Havde lige glemt alt om tavler et stykke tid, lige indtil jeg kørte forbi 'villaerne oppe på vejen', der har sat ud til storskrald.. Der stod den jo!! Den lille fine skoletavle.
Jeg kunne ikke helt lure om Carsten skulle holde fødselsdag eller om den rent faktisk skulle smides ud. Jeg kunne skimte at det vidst var tilbage i 07 at Carsten havde holdt fødselsdag og jeg var pænt nede hos den sure mand bag døren for at høre, om jeg måtte tage tavlen med. Ved ikke helt om den er god nok, eller jeg har forstået det forkert! Men man må da ikke bare tage ting der er sat ud?
Nå, men jeg har ihvertfald spurgt hvor jeg har spottet noget og har aldrig fået et nej :)
Nu er der er en fin lille tavle til væggen og den lille når hun engang bliver stor nok.
Hurraaa og tillykke til Carsten...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...