Sider

25. august 2012

Lidt af hvert..

Tiden flyver..-og der er nu kun 4 uger til termin! (-hvis jeg altså går tiden ud. Jordemoder Dorthe har adskillige gange insinueret, at det sagtens kan blive før! Af flere årsager. Men mest fordi 'der er utrolig meget baby'! Hun er af 2 forskellige blevet skudt til at være en del større end hvad terminen siger..)
Det er helt vildt og jeg kan ikke helt forstå det...
Men både kæresten og undertegnede, glæder sig ubeskriveligt meget, til at hilse på smukke Sally. For det er nemlig hvad vi har besluttet os for at hun skal hedde, Sally. Det klinger helt rigtigt og passer lige til vores temperamenter
og forestillinger om den lille pige, der skal være en del af os og vores lille familie...
Men indtil hun kigger frem, er der masser af sager jeg gerne vil have klaret, produceret, fikset, etc...
Her er et indblik i de sidste mange projekter i det lille kolonihavehus...

Jeg er jo stor entusiast når det kommer til både loppefund, storskrald og andet godt genbrug! -og det er heller ikke sjældent at jeg finder noget... Præcis som denne lille stol. Den er blevet slebet og malet i en farve der er helt ved siden af hvad jeg havde håbet på! Jeg efterspurgte en koralfarve, hvorefter manden i malerbutikken halvgrinende sagde; ' jeg har aldrig set en koral, har du?' Argh... Come on! Vi er da enige om at det er en 'modefarve', ik? Men det blev altså til denne halvhjertede udgave...
-og frøen er jeg helt pjattet med. Den har jeg hæklet ud fra denne opskrift og med inspiration her.   

Aben er en gave til min lille niece på 7 mdr. Jeg har fundet den her, blev helt forelsket og gik straks igang. Jeg har lavet lidt om undervejs og nu mangler den bare det sidste ben. Så er den klar, parat til at blive givet videre på tirsdag.

Der er gået dyr i den på det sidste! Ved ikke hvad det er, men syntes at det er rigtig hyggeligt at lave. De hersens 3 - næsehornet, flodhesten og krokodillen (-der mere er blevet til en drage!!), skal blive til en barnevognskæde.. De sidste detaljer skal lige på plads og så skal jeg nok smide et billede op, når den er helt færdig. Hækleopskriften er fra hjertegarn og kan findes på deres hjemmeside, til ca. 25 kr.

Langt om længe fandt jeg ud af, hvad denne blomst hedder. Jeg er helt pjattet med den og har fundet den i en grøft og plantet hjemme i haven.. Den hedder Rejnfan (el. guldknap) og er en gammel lægeplante i familie med Rølliken! 


En opbevaringspose til badeværelset blev syet ud fra fri fantasi og mål - blev egentlig ganske tilfreds med resultatet :)

Det blev også til 3 små gamacher med fod, nu hvor jeg havde fået symaskinen frem!

-og se så lige her!!! Jeg glæder mig helt vildt til mine røde træsko kommer med posten.. Så skal jeg i haven - altså sådan RIGTIGT i haven :)


-og så kan man da kun blive glad, når man kan gå i drivhuset og plukke 1 skål med blommetomater og 1 skål med blandede chilier. Dagens høst :)

Håber du nåede igennem denne laaaaange serie af billeder, uden at blive helt forpustet. Det var et lille indblik i livet i kolonihaven.
En rigtig god weekend til alle..

3 kommentarer:

  1. Gud, hvor pudsigt! Vi har snakket om samme navn - hvis det altså bliver en pige :)

    Rigtig fine gamacher. Er det et bestemt mønster du har brugt?

    SvarSlet
  2. Det er altså også et rigtig fint navn, så det kan jeg godt forstå:)
    Mønstret er fra bogen Børnetøj 0-3 år af Hanne Meedom og Sofie Meedom - fantastisk bog!
    Det er mønstret Form 0.
    Håber det kan hjælpe dig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      - Og tillykke med familieforøgelsen!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...